Excelsior presenteert nieuwe logo en tenue

Excelsior Rotterdam treedt vanaf vandaag als één familie naar buiten, en brengt de logo’s van de club en alle entiteiten die aan de club verbonden zijn samen in één nieuw logo. ,,Samen als één club met één uitstraling willen we de volgende stap zetten’’, verklaart algemeen directeur Daan Bovenberg.

,,De afgelopen jaren heeft de club zich op heel veel gebieden ontwikkeld en een enorme groei doorgemaakt. Wij hebben een prachtige foundation, een grote businessclub en hebben onze horeca deels in eigen beheer genomen. Op sportief gebied hebben we buiten ons eerste elftal en jeugdopleiding een eigen vrouwentak, een bloeiende sportclub en ook met e-sports zijn we stappen aan het zetten.’’

Centrale boodschap

,,Met al onze activiteiten hebben we een enorm bereik in groter Rotterdam, maar doordat alle entiteiten werken vanuit een eigen logo en eigen uitstraling, doen we onszelf tekort’’, aldus Bovenberg. ,,Het wordt tijd voor een centrale boodschap, vanuit één sterke herkenbare club met een gedeelde missie en visie, kernwaarden en uitstraling. Het wijzigen van ons logo is onderdeel van een bredere visie over hoe wij ons als club richting de toekomst willen positioneren.’’

Positionering

Bovenberg: ,,De afgelopen periode hebben we heel nadrukkelijk stilgestaan bij een aantal fundamentele vraagstukken. Wie zijn we, waar staan we voor, wat kan je van ons verwachten? In dit traject hebben we ook intensief opgetrokken met zowel onze supporters als sponsoren. In een aantal opzichten terug naar de basis, met respect voor het verleden, maar wel met een duidelijke visie richting de toekomst. We hebben een hele mooie club waar we trots op mogen zijn, maar we vergeten ons verhaal nog wel eens op de goede manier te vertellen. We zijn ontzettend ambitieus en willen de aantrekkingskracht van onze club vergroten.’’

Logos Familie
Foto: SBV Excelsior

Positieve energie rond de club

,,De afgelopen periode zijn we enorme stappen aan het zetten. Met het aanstellen van een technisch directeur hebben wij de organisatiestructuur binnen de club gewijzigd. Doordat we ook onze scouting verdrievoudigd hebben, komt meer dan ooit de focus op het voetbal te liggen. Ook buiten het veld zijn we nadrukkelijk bezig met het formeren van een winnend team. We hebben van mensen afscheid genomen en nieuwe mensen aangenomen, hebben geïnvesteerd in werkplekken en opleidingsmogelijkheden voor het personeel. Ook met de stadionontwikkeling blijven we mooie stappen zetten. De club is enorm in beweging en we merken dat er een heleboel positieve energie ontstaat rond de club. Dat verhaal moeten en willen we gaan vertellen. Het wijzigen van het logo en het doorvoeren van een passende nieuwe huisstijl zijn hierin belangrijke vervolgstappen.’’

Organisatiestructuur

,,De verschillende juridische entiteiten blijven gewoon bestaan. Maar om ervoor te zorgen dat de overkoepelende doelstellingen van Excelsior Rotterdam altijd gewaarborgd blijven, komt er wel meer nadruk te liggen op de interne samenwerking. De integratie van ons marketing- en backoffice-team met onze foundation is hier een belangrijk voorbeeld van. Hierdoor kunnen we de eenduidige boodschap die we willen uitdragen beter vorm gaan geven. Richting de toekomst zullen we nadrukkelijk kijken hoe we hier meer handen en voeten aan kunnen geven.’’

Ons nieuwe logo

Ons logo is sinds de oprichting van Excelsior in 1902 een aantal keren op details aangepast. Aanvankelijk stond in het logo ‘R.V. & A.V. Excelsior’, verwijzend naar de officiële oprichtingsnaam ‘Rotterdamsche Voetbal en Athletiek Vereniging Excelsior’. In het seizoen 1984-1985 veranderde dit in ‘Sportclub Excelsior’ en na de formele splitsing tussen de profs en amateurs verscheen in 2002 het logo met de naam ‘S.B.V. Excelsior’, verwijzend naar ‘Stichting Betaald Voetbal Excelsior’. ,,Onze roots liggen in Rotterdam en daarom gebruiken wij al enkele jaren als officiële naam ‘Excelsior Rotterdam’. Deze benaming keert terug in het nieuwe logo. Ook ons oprichtingsjaar ‘1902’ is toegevoegd. Wat blijft is de roodzwarte cirkel. We hebben nu een fris en modern logo, met respect voor onze roots en historie, passend bij onze visie dat wij met z’n allen als één familie de toekomst ingaan.’’

Foto: Mischa Keemink

Deel dit bericht: <br>Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Email this to someone
email

Mischa Keemink

WaterwegSport.nl - info@waterwegsport.nl