Sparta Rotterdam heeft haar eerste training van het nieuwe seizoen achter de rug. Onder toeziend oog van zo’n 200 supporters betrad de selectie om 9.30 uur het trainingsveld van Sportcomplex Nieuw Terbregge. Voor de supporters was dit ook het eerste moment waarop ze aanwinst Bas Kuipers en de nieuwe hoofdtrainer Rogier Meijer in actie zagen. De training begon met de warming-up, geleid door de nieuwe performance trainer Alessandro Schoenmaker, waarna er in de eerste 45 minuten veel al aan de conditie werd gewerkt. In het tweede deel van de training werd de groep in tweeën gesplitst. Assistent-trainer Stefan Maletic leidde een kleine partijvorm, terwijl Meijer en Jeff Stans met de andere groep aan de slag ging met de aanvalsopzet. Het laatste onderdeel van de training was een partijvorm. Hierna was er voor de supporters nog de gelegenheid om met de spelers en staf op de foto te gaan en handtekeningen te scoren.





Casper Terho en Teo Quintero waren vanmorgen nog niet aanwezig op Nieuw Terbregge. Het duo heeft tot maandag vakantie gekregen, omdat zij na afloop van het seizoen nog interlands speelden. Verder had Meijer de beschikking over een complete groep. Vanuit Jong Sparta waren Rik Suur, Justice Esser, Timo Borrie, Younes Jaber el Meftahi, Viggo Guit en Luc Nieuwenhuijs aangesloten.
Foto: Mischa Keemink






