Nicoverken eigenaar Erik van Krugten: “Het succes van Sparta voelt als een beloning”

SCHIEDAM – Als 14-jarig jongetje werd hij gegrepen door het Sparta- virus. Nu 26 jaar later is mede- eigenaar Erik van Krugten, samen met zijn broer Jeroen, met hun familibedrijf Nicoverken als shirtsponsor voor het 4de seizoen medeverantwoordelijk voor het huidige succes van de Kasteelclub,. ,,het succes van Sparta voelt als een beloning” aldus de 40-jarige Schiedammer.

Het instapmoment als shirtsponsor was gelijk gedurfd. ,,Wij zijn eigenlijk gelijktijdig met hoofdsponsor Axidus in een voor Sparta slechte periode ingestapt. De vorige shirtsponsor stopte ermee. Tijdens een gesprek met Dave van der Meer, commercieel manager van Sparta Rotterdam, keken Jeroen en ik elkaar aan en we wisten meteen, dit gaan we doen en we gaan er iets moois van maken.” Dat het ‘iets moois’ werd, is inmiddels gezien de recente geschiedenis van de Kasteelbewoners, een understatement. Voor Van Krugten voelt het kampioenschap dan ook als een beloning voor de solidariteit van een ieder die de afgelopen jaren de club door dik en dun is blijven steunen. ,,Doordat wij in een hele slechte periode van Sparta zijn ingestapt, voelt dit ook echt als “ons” kampioenschap.”

Met “ons” bedoeld de jonge eigenaar dan ook iedereen die bij de club is betrokken. ,,De spelers en de technische staf hebben natuurlijk de grootste hand in het succes. Maar de voorwaarden waarin deze goed kunnen presteren worden toch echt door de gehele club geschept. Het kader, de sponsoren, de mensen op kantoor die elke dag keihard werken, maar bovenal de hondstrouwe supporters van deze prachtige club.”

Supporters
Door een toevalligheid is de goede band met de supporters wekelijks in beeld te vangen. ,,Toen wij als Nicoverken besloten een bord te plaatsen in het hoekvak van de Dennis Neville tribune besloten “de Spangenaren” gelijktijdig deze hoek te gaan gebruiken als hun “vaste vak”. Hierdoor zie je de meest prachtige foto’s en beelden voorbij komen met onze supporters met ons bord erop, dat is gewoon genieten.” De contacten met “de Spangenaren” gaan overigens verder dan het “delen” van het vak ,,Verleden maand hebben we een afvaardiging met onder andere Peter van der Zwan, een van de vertegenwoordigers van de supporters, bij Nicoverken uitgenodigd om te brainstormen hoe we de goede contacten zouden kunnen uitbouwen. Dat is wel uniek en onderstreept onze goede verhoudingen,” aldus Van Krugten.

Wie denkt dat Nicoverken alleen maar actief is op het hoogste voetbalpodium heeft het mis. Ook diverse kleinere sporten en evenementen worden niet uit het oog verloren. ,,Ik heb bij ZVV Groenoord en bij VVK gespeeld. Maar mijn roots als voetballer liggen bij PPSC en door mijn contacten met Sparta vind ik het belangrijk om de traditie die er is ontstaan door elke voorbereiding met Sparta op Thurlede te spelen voort te zetten. Dat is belangrijk voor de club PPSC en voor de supporters die daar een geweldige dag hebben, dus daar maken wij ons als Nicoverken ook hard voor.”

Cricket
Naast het voetbalgeweld kan ook het cricket rekenen op de steun van het Schiedamse familiebedrijf. Vanuit het verleden heeft mijn vader Frans cricketballen gesponseerd bij Hermes DVS. Door mijn tijd bij VVK ben ik bevriend geraakt met topcricketer Luuk van Troost. Luuk zit al jaren bij Excelsior’20 cricket. Door de exposure van Nicoverken bij Sparta vroeg Luuk mij of ik ook een reclamebord bij Excelcior’20 wilde. Om het tussen de Schiedamse rivalen een beetje gelijk te trekken, stemde ik hier in toe. Niet wetende dat er voor reclamebordsponsoren door middel van een loting de kans bestond om hoofdsponsor van Excelsior’20 Cricket te worden. Je raadt het vast al, kwamen wij plots uit de hoge hoed en ben je ineens shirtsponsor in de topklasseklasse cricket. Weer heel wat anders maar ook heel erg leuk!”

Deel dit bericht: <br>Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Email this to someone
email
Mischa Keemink

Mischa Keemink

WaterwegSport.nl - info@waterwegsport.nl

Geef een reactie