Waardering fundament voor nieuw contract tussen M.S.V.’71 en hoofdsponsor SEGMENT

MAASSLUIS – De Maassluise voetbalclub MSV’71 en haar hoofdsponsor SEGMENT hebben besloten om nog drie jaar met elkaar door te gaan.

Directeur/eigenaar Nico van Dijk ziet immers de waardering vanuit de club en andersom. In deze moeilijke coronatijd is dit een geweldige opsteker voor M.S.V.’71. Als blijk van waardering kreeg hoofdsponsor, behalve een mooie bos bloemen, ook nog een origineel cadeau uit handen van PR-commissievoorzitter Martin van Zweden. Daarna werd er door de volledige PR-Commissie samen met Nico van Dijk een toost uitgebracht op het verlengen van de  samenwerking.

Bekend Terrein
Nico van Dijk en M.S.V.’71 kennen elkaar al heel lang. De Maassluise ondernemer speelde 12 jaar lang in de zaal bij de club uit de Steendijkpolder. Zijn vrouw Manja was een tijd secretaris en Van Dijk zelf was als adviseur jarenlang nauw betrokken bij de ontwikkeling van ‘zijn’ club, waar hij ook veel vrienden heeft. Daarnaast is hij al heel lang sponsor. Eerst alleen bij de Megaweek en het schoolvoetbal, maar sinds 2016 ook als hoofdsponsor. Zijn belangrijkste drijfveer was destijds in het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen als bedrijf een bijdrage willen leveren aan een goed maatschappelijk klimaat. Van Dijk ziet de contractverlenging positief in. “Het verlengen van het contract heeft te maken met het feit dat ik M.S.V.’71 een warm hart toedraag. Dat is bij het aangaan van het hoofdsponsorcontract in 2016 al uitgebreid aan de orde gekomen,” geeft Van Dijk in gesprek met de PR-commissie aan. “Dat is omdat het een vereniging is, die staat voor een bijdrage te leveren aan een samenleving waarin we op een positieve manier proberen om te gaan met elkaar. En wat mij aan M.S.V.’71 bevalt, is dat het niet alleen maar een vereniging is die op prestatie gericht is. Dat is natuurlijk wel belangrijk, maar deze vereniging blinkt vooral uit  in het zijn van een vereniging waarin gezelligheid de boventoon moet voeren. En als je dan na 3 jaar hoofdsponsorschap met corona te maken krijgt en je ziet dat de Megaweek niet gevierd kan worden en er geen kantine inkomsten zijn omdat er geen wedstrijden gespeeld mogen worden, dan valt  een deel wat mensen bindt in de samenleving en hen samenbrengt weg. En dat is zuur. Dat was voor mij een belangrijk punt waarom ik nu geen nee kan zeggen tegen een verlenging van het sponsorschap. Dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.”

Omzetdaling door Corona

Toch kent de ook de ondernemer in deze coronatijd een moeizame periode. “Corona heeft mijn eigen bedrijf ook wel geraakt. Zoals je weet zijn wij een opleidingsbedrijf voor de overheid. Het heeft er alles mee te maken dat wemeenten waar wij zaken mee doen heel voorzichtig zijn,” licht hij toe. “Veel ambtenaren werken thuis. En zeker in de lockdown, maar ook in de periodes daaromheen zijn gemeenten heel voorzichtig met mensen bij elkaar brengen. Daardoor kunnen ze ook niet naar cursus. Gelukkig waren we daar al op voorbereid en hebben we ons hele programma kunnen ombuigen naar online cursussen. Maar ik heb door corona wel meer dan 25% omzetdaling in mijn bedrijf  moeten verwerken”.”

M.S.V.’71 een club die bindt

Maar zijn goede voel voor MSV’71 blijft bestaan en verandert niet. “In feite niet,” antwoordt Nico van Dijk. “Eerder zou ik willen stellen, dat wat ik voelde bij M.S.V.’71 zich in sterke mate nog eens een keer bewaarheid heeft. M.S.V.’71 is echt een vereniging, waar mensen samen komen en samen optrekken. Dat krijg je nog eens extra bevestigd als je ziet wat hier allemaal gepresteerd wordt. En dan met name in de laatste jaren als het gaat om de verbouwing van het complex. Als je ziet met hoeveel vrijwilligers en hoeveel inspanning hier niet gebuffeld is om van dit complex ook een geweldig mooi complex te maken, dan geeft dat aan dat hier zonder twijfel een goede cultuur moet heersen. Dat zie je ook terug in het feit dat meerdere generaties van families achtereenvolgend actief zijn bij deze vereniging. Dat tekent de club. M.S.V.’71 is een club die bindt.”

Sportieve ambities

MSV’71 heeft sportieve ambities en promotie is er daar één van. Van Dijk is daar heel duidelijk over. “Ik kijk eerlijk gezegd meer naar de hele vereniging. Ik sponsor de club niet zozeer omwille van de sportieve prestatie. Of de club nu 4e klasse speelt of wat hoger, dat maakt mij niet zoveel uit. Wat ik belangrijker vind is met sporten bezig zijn omdat dat een deel van je vitaliteit betekent. Ook het sociale element daarvan is heel belangrijk. Wat ik in het sportieve wel belangrijk vind is, dat je voor jezelf doelen moet stellen. Dat is heerlijk voor een groep om dat doel na te streven en als dat dan lukt geeft dat een hoge mate van bevrediging,” geeft de ondernemer aan. “Dat geeft een positieve boost (om dat woord maar eens te gebruiken) aan het met elkaar optrekken. Een sportieve prestatie is dus wel belangrijk omdat het iets met mensen doet en in die zin is streven naar promotie goed. Maar hoe hoog je speelt is voor mij dan niet zo belangrijk. Want dat geldt voor elk niveau. Ook bij de jeugd bijvoorbeeld. Het gaat om het feit dat je met elkaar iets nastreeft, dat dat bindt en dat je  daarin succes kan hebben en met elkaar kan delen. Dat is prettig om te ervaren.”

 


Het laatste nieuws:

Deel dit bericht: <br>Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Email this to someone
email

Mischa Keemink

WaterwegSport.nl - info@waterwegsport.nl